Tapasztalataink szerint a vállalatok legnagyobb részének van stratégiája – ha máshol nem, hát a tulajdonos vagy vezetők fejében. A stratégia megvalósítása tekintetében annak „jóságáról”, megfelelőségéről már nehezebb egyértelműen nyilatkozni, hiszen a jóstratégia fő ismérve a siker.
A sikeres vállalatok szinte kivétel nélkül alkalmaznak stratégiát, ezek szerint a sikeres vállalatokat az különbözteti meg a kevésbé sikeresektől, hogy az alapvetően jó stratégiájukat meg is tudják valósítani.A mai menedzsment számára ez a legnagyobb kihívás, vagyishogy hogyan készítsünk és valósítsuk meg a stratégiánkat, milyen úton lehet ezt elérni?
Tanácsadóink megvizsgálják Önnel együtt, hogy a vállalatánál meglévő stratégia konzisztens-e a vállalati küső és belső tényezőkkel, és tartalmaz-e átfogó és kellő részletességig lebontott célokat.
Fontos ellenőrizni, hogy összhang van-e a vállalat jövőképe, a stratégiája és az operatív tervek között.A jó stratégia jellemzője, hogy abból az üzleti tervek, illetve az operatív tennivalók egyértelműen meghatározhatóak.
Ügyelünk arra, hogy a stratégia alkalmas legyen a további üzletági, funkcionális stratégiákra való lebontásra, különös tekintettel a humán stratégiára, ami vállalatunk egyik kiemelkedő kompetenciája, hisz ez ad célt és keretet, a vállalatot működtető emberi erőforrások összességének, a szervezetnek a menedzselésére.